Andet

Sådan finder du ny inspiration til din beskæftigelse!

Vi kender alle sammen til følelsen af at være tom for ord. Kreativiteten er slukket og man føler sig helt blank på øverste etage. Den slags sker for alle mennesker med jævne mellemrum. Derfor er det vigtigt at komme ud af sine vante rammer og lede en smule efter ny inspiration!

At få skriveblokade ligger måske mest til en tekstforfatter eller en anden håndværker, der arbejder med ord. Men selve fænomenet, der betyder at man er “gået i stå,” skal ske for alle uanset branche. Det er derfor vigtigt at vide hvad man kan gøre, hvis man pludselig selv står midt i sådan en situation.

Det første man bør gøre er at flytte sig væk fra den pågældende arbejdsplads. Bevæg dig væk fra skrivebordet og søg andre steder hen, hvorfra du kan arbejde videre på din aflevering, dit blogindlæg eller din grafiske illustration. Mangler kreativiteten stadigvæk, så læg det, du beskæftiger dig med helt væk for en stund og gå istedet ud for at opleve.

Et museumsbesøg, en tur i parken, et par timer i svømmehallen eller en kop kaffe på en café kan være alt hvad du har brug for. På vej hjem kan du fiske din smartphone op og lave en hurtig søgning på det, som du mangler inspiration til. Arbejder du lige nu med et produkt eller en service, kan du passende besøge konkurrenters hjemmesider eller sociale medier eller læse nogle pressemeddelelser, hvor du kan få lidt inspiration fra deres storytelling strategi.

Du kan også stille dig selv en simpel udfordring. Prøv at forholde dig til en nem opgave, som passer til dine evner og din faglighed. Det kunne være at du på en time skulle skrive en pressemeddelelse omkring det pågældende produkt eller det kunne være en åben brainstorm i 30 minutter. En udfordring kan være en god måde at kickstarte din kreativitet og energi på igen.

En fjerde mulighed er at ringe til en ven eller veninde og tale længe om et særligt emne eller måske lave et interview med en relevant person. Når du går i gang med din transskribering vil du sikkert opleve at du igen bliver fyldt med inspiration.

Kommentarer lukket til Sådan finder du ny inspiration til din beskæftigelse!