Efterår i Nordjylland – museum, natur og afslapning

Mange familier holder efterårsferie i uge 42, da ungerne har fri fra skole – og det er en oplagt tid at spendere kvalitetstid sammen. Det er også oplagt at tage ud og opleve nye ting i ferien, som man ikke har tid til til hverdag som f.eks. familiebesøg, museum eller naturoplevelser i det nordjyske.

Besøg Bangsbo museum

Er du kommet til denne side, er du nok interesseret i at besøge Bangsbo Museum, hvor hele familien kan få sig en på opleveren. Omkring Bangsbo herregård er der masser af naturoplevelser med høje bakker, piblende åer, dybe slugter og en nærvedliggende dyrepark.

Man kan også besøge den gamle hovedgård, der kan dateres tilbage til 1364, og se Kystmuseet og det Jyske Modstandsmuseum, der begge har til huse her. “Den hvide gård” ligger i hovedbygningen, og var i Johan Knudsens varetagt og hjem for diverse kunstnere fra området.

Efter museet

Når du har besøgt museet, kan du koble af derhjemme på sofaen med Netflix, iPad og popcorn. Når ungerne er lagt i seng efter den lange dag, kan du også prøve noget nyt og spille på nettet. Der er masser af muligheder for at spille f.eks. blackjack og poker på nettet, få tips her til denne underholdende form for afslapning, hvor du endda kan tjene nogle håndører til jeres næste ferie!

Kommentarer lukket til Efterår i Nordjylland – museum, natur og afslapning